sestdiena, 2013. gada 9. marts

El James "Greja 50 nokrāsas"

Vai ir vērts lasīt: NĒ!

Atzīstu, ka bestselleri allaž manī izraisa skepsi un raugoties uz to, ka "50 shades of Gray" ir sevišķi izcils dižpārdoklis, tad arī skepse bija diža, līdz brīdim, kad spontānuma dēļ aizņēmos no paziņas šo (ievieto īpašības vārdu pēc patikas) grāmatu.
Sākotnēji  stāsts atstāj spožu efektu - elegants interjers, dārgas izklaides, izsmalcinātas delikateses un protams izskatīgais, ietekmīgais un teju vai perfektais Kristians Grejs. Tik tālu viss ciešami.
Diemžēl valodas lietojums ir pliekans, lai gan tas ir piedodams, ja grāmata adresēta tīņiem. Lai gan neesmu aizspriedumaina, man nepatika demoralizējošā toņkārta, kas rada iespaidu, ka tikt pazemotai (pat ja tas ir "pa jokam") seksa laikā ir ok. Visā visumā apnikumu izraisošs sižets.
Drošvien rodas jautājums - kā tad un kāpēc vispār es izlasīju šo muļķīgo grāmatu? Intriga!
Grejs man šķita saistošs raugoties no antropoloģiskā viedokļa , kā arī viņa noslēpumainā pagātne. Protams 1. grāmatā tikai daļa noslēpumu nāca gaismā, lai taču būtu ko rakstīt atlikušajās divās grāmatās.
Kopumā uzskatu, ka šī grāmata ir nepelnīti slavena. No erotikas žanra kaut vai tā pati Puškina "Slepenās piezīmes" ir baudāmāka.

1 komentārs:

  1. Jā, es arī bestsellerus nelasu, un šī triloģija rokās nonāca nejauši, BET lai sasper jods, kā nožēloju savu spītību. Katru grāmatu izlasīju 24 stundās...nekad tik sasodīti izmeklēti aprakstīts pāris mani nav tā aizrāvis!!!

    AtbildētDzēst